Kaupunkipyöräilijän imago

Paitsi että kaupungit parantavat pyöräilyväylien rakentamista, on pyöräilyä ryhdytty edistämään eri keinoin. Yksi tapa ovat helposti vuokrattavat kaupunkipyörät, joita löytyy Helsingistä tällä hetkellä hyvin laajalti. Tampereella pyöriä voi vuokrata matkailuneuvonnasta . Näiden pyörien kanssa on kätevä, kun ne vuokrataan vuorokaudeksi ja niitä voi pysäköidä minne haluaa vuokraan kuuluvien vaijerilukkojen avulla.

Jollain matkailijoilla voi hotellissaan olla etuna ilmaiset tai halvasti vuokrattavat polkupyörät. Nämä pyörät voivat olla hotelleille hienoa mainosta, kun turistit pyöräilevät kaupungissa hotellin logolla koristetuilla menopeleillä. Harva matkailija pukeutuisi mihinkään hotellin ilmaislippalakkiin tai paitaan, mutta pyöräillessä ketään ei haittaa, vaikka hotellin nimi näkyisikin. Se olisi hyvin positiivista markkinointia mille tahansa muillekin turistien parissa työskenteleville yrityksille.

Toki helpointa on pyöräillä omassa kotikaupungissaan tai muuten tutussa paikassa, jossa kartta on omassa päässä. Mutta onneksi pyörällä on helppo pysähtyä aina kun on tarpeen. Autoilla on paljon hankalampaa, jos pitää tarkistaa kesken ajon, onko suunta oikea.

Jos ei omista ennestään hyvää pyörää, eikä ole vielä valmis satsaamaan oikein hyvään uuteen pyörään, kannattaa testata erilaisia pyöriä vuokraamalla niitä pyörävuokraamosta. On työsuhdepyöriä ja polkupyöriä voi jopa leasata samaan tapaan kuin on autoleasingia.

Bisnesmiespyöräilijäksi ryhtyminen on tyylikäs tapa päivittää imagoaan. Kukapa voisi sanoa tunkkaiseksi tyypiksi henkilöä, joka pyöräilee puku päällään töihin? Näitä tyylinnäytteitä on maailmalla enemmänkin, kun niin monet ovat havainneet säästävänsä kallista aikaansa, kun alla on oma ekologinen menopeli, jolla voi parkkeerata suoraan toimiston eteen.

Työsuhdepyörien tarjoaminen tai työmatkapyöräilyn tukeminen on myös yrityksille hieno tapa parantaa imagoaan. Jos yrityksen toiminta ei muuten tunnu vetoavan nuoriin kaupunkilaisiin, kannattaa harkita tavoitettaisiinko haluttu kohderyhmä tämäntapaisen suunnanmuutoksin.

Paitsi että pyöräilyn harrastajille voi olla hauskaa osallistua erilaisiin pyöräilytapahtumiin, niin niissä mukana olo voi olla yrityksille hyvää imagon kohotusta. Miten olisi oman firman pyöräilyjoukkue logopaidoin varustettuna ja oma ständi starttialueella?

Pyöräilijöitä on moneksi, mutta ihmisten kategorisointiin täytyy suhtautua huumorilla eikä tosissaan. Harva täyttää tyylipuhtaan hipsteripyöräilijän tunnusmerkit täysin tai on pelkästään värikkäisiin pyöräilyshortseihin pukeutuva himourheilija.